IZ MOJE DUŠE

Ko je stariji kontrolor ili svercer

dobojka | 16 Septembar, 2020 12:29

Strategije i onih koji se voze a da ne plate i onih kojima je posao da ovakve hvataju su

se istina promenile ali je princip ostao isti - neplatisama nesto u stilu ne mozes ti meni da

naplatis kaznu ako ne mozes da me uhvatis a ridzovanima ako ne platis ne mozes da se 

vozis i tacka . Prvi izvestaji o neplacanju karata pojavljuje se u novinama s kraja 50 - tih

godina . Beograd tek sto je narastao i nakon Drugog svetskog rata postao visemilionski 

grad pa je negde u to vreme stvorena slika o guzvama i pretpanim autobusima koja 

javni prevoz u prestonici prati i danas . Godine 1951 karta je poskupela petostruko . 

Ulazilo se na jedna zadnja vrata pored kojih je uglavnom sedeo kondukter . Ako to nije

slucaj kondukteri obicno dvoje kretali su se po vozilu . Druge neplatise nisu ni ulazile

u prevoz vec su se vozile okacene sa spoljne strane i tako izbegli placanje karata . 

Beograd je 1975 godine poceo sa uvodjenjem masina za ponistenje karata . 

Do 1978 godine kondukteri su zauvek napustili vozila GSP- a . 80 - godine su donele

popularne pantljicare karte za vise voznji koje su se ubacivale u aparat koji ih je 

pecatirao . Dosetljivi Beogradjani onda su preko mesta gde je aparat udarao pecat 

lepili selotejp . Ako bi se desilo da kontrola udje u gradski prevoz i trazi karte 

na pregled oni bi pokazali uredno ponistene . Nakon izlaska iz prevoza jednostavno 

bi prstom obrisali mastilo i kartu mogli da koriste opet . Sistem je funkcionisao sve 

dok kontrolori nebi malo pazljivije pogledali kartu ili dok se ista nebi bukvalno raspala

u dzepu .  

Komentari

Dodaj komentar





Komentar će biti proveren pre nego što se objavi.

Zapamti me

 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by blog.rs - Design by BalearWeb