dobojka | 16 Septembar, 2020 12:29
Strategije i onih koji se voze a da ne plate i onih kojima je posao da ovakve hvataju su
se istina promenile ali je princip ostao isti - neplatisama nesto u stilu ne mozes ti meni da
naplatis kaznu ako ne mozes da me uhvatis a ridzovanima ako ne platis ne mozes da se
vozis i tacka . Prvi izvestaji o neplacanju karata pojavljuje se u novinama s kraja 50 - tih
godina . Beograd tek sto je narastao i nakon Drugog svetskog rata postao visemilionski
grad pa je negde u to vreme stvorena slika o guzvama i pretpanim autobusima koja
javni prevoz u prestonici prati i danas . Godine 1951 karta je poskupela petostruko .
Ulazilo se na jedna zadnja vrata pored kojih je uglavnom sedeo kondukter . Ako to nije
slucaj kondukteri obicno dvoje kretali su se po vozilu . Druge neplatise nisu ni ulazile
u prevoz vec su se vozile okacene sa spoljne strane i tako izbegli placanje karata .
Beograd je 1975 godine poceo sa uvodjenjem masina za ponistenje karata .
Do 1978 godine kondukteri su zauvek napustili vozila GSP- a . 80 - godine su donele
popularne pantljicare karte za vise voznji koje su se ubacivale u aparat koji ih je
pecatirao . Dosetljivi Beogradjani onda su preko mesta gde je aparat udarao pecat
lepili selotejp . Ako bi se desilo da kontrola udje u gradski prevoz i trazi karte
na pregled oni bi pokazali uredno ponistene . Nakon izlaska iz prevoza jednostavno
bi prstom obrisali mastilo i kartu mogli da koriste opet . Sistem je funkcionisao sve
dok kontrolori nebi malo pazljivije pogledali kartu ili dok se ista nebi bukvalno raspala
u dzepu .
| « | Septembar 2020 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | ||||